Thursday 31 March 2011

Ya Ilahi....

di kala dinihari...
ingin aku menyepi..
di hamparan syurgaMU...
ingin aku luahi..
segala yang tersembunyi di hatiku...
hanya padaMU aku memohon...
tabahkan lah hati yang kecil ini..
sesungguhnya aku..
tidak mampu berdiri..
tanpa jagaan dan hidayahMU..
sesungguhnya aku..
tidak mampu bernafas..
tanpa belas ihsan dan kasih sayangMU..
janganlah KAU berpaling daripada melihatku..
sesungguhnya aku hanya manusia yang hina di mataMU..
YA ALLAH..YA TUHANKU...
kau jadikan lah aku..
hamba yang tabah menempuh dugaanMU..
mati kan lah aku..di dalam keimanan..
setiap nafas ku hanya untukMU..
jauhkanlah aku dari cinta manusia yang sia-sia..
yang hanya membawa kehancuran kepada diriku...
ingin aku mencari cintaMU..YA RABBI..
KAU pegang lah aku di bawah jagaanMU..
YA ILAHI...

No comments:

Post a Comment