Saturday 12 May 2012

Izinkan saya..



Bismilmilahirahmanirahim...

hari ini...terasa terusik hati ini apabila mendengar percakapan seseorang..
"IZINKAN SAYA............................"
terasa begitu dihormati dan seolah-olah ade sedikit "penghargaan" di situ kepada kami y hadir.. =)
Subhanallah...
aku...adalah orang y suka akan perkataan-perkataan y baik2..
suka pada orang y menggunakan bahasa dgn penuh adab dan tatasusila..
sekalipun dalam pelbagai keadaan..marah, sedih, kecewa, gembira dan sebagainya..penggunaan perkataan dan percakapan y baik adalah lambang keperibadian seseorang tu...hehehe..
dan padaku, diam adalah perkara y terbaik seandainya tiada perkara y penting untuk diperkatakan..
[DIAM itu EMAS, BERKATA itu PERAK..]
hatta apabila diri ini dalam keadaan MARAH... !! 
mungkin lebih selesa untuk dipendamkan sendiri...
(^_~)
Allahurabbi..mungkin kadang kala memberi kesan sehinggakan boleh jatuh sakit..tapi  diri ini rela disakiti tanpa menyakiti org lain...
Dosa kita dengan tuhan kita boleh minta ampun, tapi dosa kita sesama manusia ??
adakah 0-0 nanti ??
Allah..
Dan dalam diri ini juga, sering bertarung supaya dapat menjadi orang y lebih PENYABAR...
hehehe..kadang2 sampai x perasan membebel sorang2.. ^_^
tengah belajar supaya sentiasa dalam keadaan OPTIMIS dan BERSANGKA BAIK untuk semua orang..
apabila kita sayang kat orang lain, pasti mereka pun sayang kat kita kan??Optimis x ?? hehe ..
dan y paling penting..setiap kesedihan pasti akan ada kegembiraan seandainya diri ini sentiasa Redha dan Sabar...

Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah...
Syukur.. :')

Subhanallah..terasa gembira hati ini pabila mendapat sesuatu y x disangka-sangka..
Allahurabbi..Allah maha besar..
Alhamdulillah..siapa sangka aku dapat buat thesis dengan Prof Sahibin..Salah seorang pensyarah y paling aku kagumi..Subhanallah...

dan y paling PENTING..lepas nie aku pun mahu gunakan perkataan "IZINKAN SAYA........" jugalah !
hehehe....
IZINKAN SAYA MENJADI SURI HATI DAN TULANG BELAKANG AWAK...
IZINKAN SAYA MENEMANI SEPANJANG HIDUP AWAK DALAM MENCARI REDHA ALLAH...
 chewah !! (hehehe..berangan sorang2..huhuhu.. =p )
Wallahu'alam..  =)








No comments:

Post a Comment