Sunday 8 January 2012

Istikharah....

ISTIKHARAH

Takdir langit menukar warna
Dari jingga ke kelam mata
Dalam jubah tanganku melata
Merunduk runtun terus meminta

Aku bercinta dalam dilema
Mencari yang tiada dijangka
Biar sakit yang kau sedia
Sepenuh jiwa aku redha

Adanya satu itu kelabu
Adanya satu itu pasti bertemu
Mahu aku bertanya Kau kirimkanlah
Mahu aku pada siapa Kau jelaskanlah

Istikharah.. Istikharah..
Pada-Mu ya tuhanku lepaskanlah aku
Dari tanya dan keliru
Istikharah.. Istikharah
Demi nama-Mu ya Allah

Aku sujud penuh menyembah
Berikan aku jawapannya
Biar sakit biar pahit
Yang diutus-Mu itulah kesempurnaanku

LAGU : RAZIN MESTICA
LIRIK : MASS MOHAMAD

Begitu indah lagu yang dinyanyikan oleh kumpulan mestika itu...'berikan aku jawapannya, biar sakit biar pahit, yang diutuskan-Mu itulah kesempurnaanku'...hurm...
ISTIKHARAH.... ya itulah lah jawapannya..sebelum aku membuat keputusan itu...
Aku tidak pernah memilihmu untukku.. Tapi Allah yang telah memilihmu untukku.. Aku tidak pernah berharap mencintaimu.. Tapi Allah yang telah menundukkan hatiku untuk memberikan cinta ini padamu.. Aku tidak pernah bermimpi untuk mendampingimu.. Tapi Allah yang telah menentukan jalan hidupku untuk mendampingimu.. Aku juga tidak pernah berharap menanggung rasa ini atas cintaku padamu.. Tapi Allah yang telah memberikan rasa ini dan harus ku tanggung atasmu.. Itulah aku adanya.. Tidak pernah berkuasa untuk mengatur hatiku sendiri.. Kerana Sang Pemilikku yang telah menentukan harus bagaimana, memberikan rasa pada siapa, menanggung rasa yang bagaimana, aku harus berada di samping siapa dan untuk apa..
kebergantungan aku hanya padaNYA...
namamu hadir dan terukir di hatiku tanpa aku sedari....
maafkan aku...sekalipun aku tidak mengenalimu...
sesungguhnya aku yakin dengan ketentuanNYA...
sesungguhnya aku bukanlah sesiapa..bagai enggang dan pipit jika dibandingkan denganmu
sesungguhnya aku berasa merendah diri dan malu dengan dirimu hatta diriku sendiri..
“Aku tak begitu mengenalnya walaupun dia adalah seperjuangan denganku”
tapi....ada yang berkata :
"Sahabat….aku yakin walaupun pada awalnya tak ada cinta tapi dengan adanya keyakinan dan iman insyaAllah sang Maha Cinta akan menurunkan cinta terindah dan kebahagiaan untukmu.."
Oh Tuhan...sesungguhnya aku mahu menjaga hatiku..
peganglah hatiku tanpa lalai daripada mengingatiMU..
janganlah kau berpaling kasih sayangMU daripadaku...ampumnilah aku....bimbinglah aku....
sesungguhnya ENGKAU lah yang maha Mendengar..
Walau bagaimanapun, SABAR, TAWAKKAL & TAQWA itulah kunci segala-galanya..
Ya Allah, aku memohon kecintaanMU, kecintaan orang yang sentiasa mencintaiMU, kecintaan apa sahaja mendekatkan diriku kepadaMU, dan masukkanlah aku ke syurga bersama-sama kecintaan itu..



2 comments:

  1. best la mimi..suke2 post yg ne..mdh2an kita akn bertemu dgn 'ADAM' kita nanti...
    ya allah kau dekatkanlah hatinya dengan hatiku,
    kau bukalah pntu hatinya dan hatiku untuk saling menerima..seandainya dia bukanlah untukku,kau tetapkanlah dan tenangkanlah hatiku dengan ketentuan Mu ini..Amin3x Ya Allah..

    ReplyDelete